Sommarprojekt

Jag bodde hemma hos mamma under sommaren och var tvungen att sysselsätta mig med någonting. Då hittade jag det här gulliga gamla nattduksbordet i källaren och började genast slipa och måla och tapetsera det! Resultatet!
Nästa sommarprojekt fick bli den här klassiska blogg-lampan. Som sedan blev en uppskattad gåva till en vän.
Allt man behöver är en pilatesboll, tapetklister, papperssnören, plastfolie och så klart en lampa.
1. Skydda bollen med plastfolie.
2. Blanda tapetklister. Täck golvet med plast inte papp, annars får du pappiemache över hela golvet.
3. Lägg i hela rullen med snöre i tapetklistret och börja snurra det runt bollen.
4. Torka några dygn. Jag ställde bollen i en plastskål för att inte få en platt yta där den ligger och torkar.
5. Töm ur luften ur bollen (tips: använd dammsugaren) och montera dit lampan.
Klart!
Sista sommarprojektet hos mamma fick bli hennes spegelbyrå. Ett riktigt lyft tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0